Praktisk information

Du finder mig og min klinik i de hyggelige omgivelser på Audonicon i Skanderborg.
Der er rigtig gode parkeringsforhold lige ved indgangen og du finder mig ved at følge skiltningen med Din Familiekiropraktor.

Det er også muligt at parkere eventuel barnevognen tæt på klinikken, dette foregår på terrassen bag huset – ved tvivl vejleder jeg dig ved første besøg.
I venteværelset er der god plads til at hygge sig med en kop kaffe eller the, og hvis dit barn er sulten eller tørstig, er her mulighed for at tage en lille pause og nyde en lille medbragt snack før eller efter konsultationen.

Der er køkken i forbindelse med venteværelset, hvor det er muligt at varme en flaske eller fylde en drikkedunk.
Der er gode toiletforhold ved indgangen til venteværelset, hvor der ligeledes er plads til at pusle baby.
Hele familien er velkommen på klinikken.

Adressen er:
Audonicon, østauditoriet
Grønnedalsvej 14
8660 Skanderborg

Aktindsigt

Som professionelle behandlere har vi pligt til at føre en journal over vores patienter, hvor vi bla skriver oplysninger om symptomer, udvikling i tilstande og behandlinger.

Du har ret til aktindsigt dvs at se alt, der er skrevet i din/dit barns journal, og du har altid mulighed for at få en kopi af din/dit barns journal fx hvis du går hos en behandler et andet sted eller, hvis du ønsker, at din læge skal vide besked om undersøgelser, diagnoser og eller behandlinger du/dit barn har fået hos os.
Det er gratis første gang du beder om aktindsigt – har du senere brug for flere kopier af din journal opkræver vi et gebyr.

Klagemuligheder

Patientklager i forbindelse med kiropraktisk behandling sorterer under Styrelsen for Patientsikkerhed.
Du kan klage over den sundhedsfaglige behandling du har fået. Herunder undersøgelse, diagnose og behandling samt information om og samtykke til behandling, journalføring og vores omgang med tavshedspligt. Desuden kan du klage over, hvis du ikke føler, at vi giver dig passende aktindsigt i din journal.

I hovedtræk har du to valgmuligheder: Enten kan du vælge at få sagen afgjort af Styrelsen for Patientsikkerhed, hvis du vil klage over behandlingsstedet, eller vælge at få sagen afgjort af Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn, hvis du klager over en eller flere konkrete sundhedspersoner. På Styrelsens hjemmeside kan du i detaljer læse om, hvad du kan klage over og, hvordan du gør det.

Utilsigtede hændelser

Vi gør naturligvis altid vores bedste for, at der ikke sker fejl. Skulle der ske en fejl, også kaldet en utilsigtet hændelse, skal vi, ligesom alt andet sundhedspersonale, indberette hændelsen så de kan bidrage til læring og forebyggelse af lignende fejl generelt i sundhedsvæsenet. Patienter og deres pårørende kan også selv indberette hændelsen.

Når noget går galt i sundhedsvæsenet, taler man om en utilsigtet hændelse. En utilsigtet hændelse er en hændelse, der medfører skade eller risiko for skade.
Hændelsen er utilsigtet fordi de sundhedspersoner, der er involveret, ikke har til hensigt at skade andre. Utilsigtede hændelser kan ske, hvis der fx er mangler i sikkerhedssystemer, problemer med teknisk udstyr eller apparatur, uhensigtsmæssige forhold i tilrettelæggelse af arbejdet, misforståelser eller tab af information.

Du kan læse mere om utilsigtede hændelser og procedurer for indberetning på Styrelsen for Patientsikkerheds hjemmeside her.